close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לנקות טבעת אירוסין

מערכת שורשא סיוון, תשעט04/06/2019

את ההצעה הזאת רוב הסיכויים שלא תשכחו כי זאת היתה הצעה של פעם בחיים – הוא שאל אם תינשאי לו או אולי את הפתעת אותו בשאלה. התשובה היתה כן ומאז הכל היסטוריה

תגיות:
אין ספק שהכוכבת של המאורע המשמח היתה טבעת האירוסין המרהיבה ביופייה. הטבעת שתאחד ביניכם. קיים היצע מסחרר של טבעות במגוון עיצובים ווריאציות, בין אם מזהב או כסף, בשיבוצי יהלומים, בססגוניות עוצרת נשימה.

אמנם טבעות איכותיות הינן בעלות תוחלת חיים גבוהה, אבל אפילו טבעת יוקרה חשוב לדעת כיצד לתחזק ולנקות על מנת לשמור על מראה אסתטי ונוצץ לאורך זמן. כיצד לשמור על יופייה? מאילו טעויות להימנע ועל מה להקפיד כבר בבחירת הטבעת?
נתחיל מסיבת הניקוי. הניקיון יכול להיות כתחזוקה שוטפת או כשהטבעת התלכלכה מקרם, איפור או בושם. ניקוי אגרסיבי עשוי להזיק
לטבעת אירוסין וחשוב מאוד לנקות בעדינות רבה ובדיוק רב. אף פעם אל תקרצפו טבעת.

זהירות נפילות וחומצות
חשוב מאוד לשמור על הטבעת בעת הניקוי ולא לנקות אותה מעל מקום אליו היא יכולה ליפול ולא לחזור. כמו למשל, מעל הכיור. מומלץ לנקות את הטבעת מעל משטח שיאפשר לכם לראות בכל רגע נתון את הטבעת וכן מתחת לאור לראייה מקסימלית של הכתמים. חומצות עוצמתיות מהוות סכנה לטבעות ועשויות לגרום לנזק בלתי הפיך. באופן כללי, יש להרחיק את הטבעת מחומרי ניקוי עוצמתיים כמו כלור, אציטון ואקונומיקה שנחשבים לכימיקליים הרסניים במיוחד. גם סודה לשתיה עשויה לפגום במתכות יקרות.

חומרים פעילים עשויים לקלף את המתכת, לשרוט, לשחוק ולפגום בעמידות של התכשיט. לא תאמינו אבל דווקא וודקה יכולה לעזור בניקוי טבעות יהלום היות והמשקה מכיל חומר שעוזר בהמסת לכלוך. יש להשרות את הטבעת מספר שעות בכוס עם וודקה ולאחר מכן, יהיה קל להסיר את הלכלוך מהטבעת.

אין להכניס גם את הטבעת למדיח הכלים ולכן, כדאי להסיר את הטבעת בעת ניקוי הכלים שלא חלילה תיכנס עם הכלים לפנים המדיח.

מברשת שיניים וסבון כלים – שילוב מנצח
דרך מיטבית לנקות יהלומים היא באמצעות מים פושרים-חמימים עם סבון לשטיפת כלים. נהוג להשרות את הטבעת למשך כחצי שעה ולאחר ייבוש להבריש אותה עם מברשת שיניים רכה או כל מברשת רכה אחרת קטנה. חשוב להימנע מניקוי חודרני באמצעות פינצטה

או כלי חד אחר שעלול לשרוט את הטבעת.
יש להימנע גם מהדבקת מוצרים לחים על הטבעת, כמו מגבונים או נייר סופג שעשויים להידבק ואף לגרד את המתכת. אם ברצונכם לייבש בעדינות – כדאי לנקוט בשיטת הטפיחות העדינות באמצעות מטלית רכה מחומר טבעי ונושם דוגמת כותנה או בד פשתן.
דרך מומלצת נוספת לניקוי הטבעת היא בטבילה קצרה מאוד של מספר דקות בלבד באלכוהול 90% מהסוג שקונים בבית מרקחת המתאים לניקוי טבעות משובצות יהלומים.

ניקוי יסודי לעומת ניקוי ביתי
ניקוי ביתי לא נכון עשוי להסב לטבעת נזק ומומלץ לנקות אך ורק אם הטבעת התלכלכה מאוד. ניקוי יסודי מומלץ לבצע אחת לתקופה באמצעות סטימר אצל תכשיטנים וחברות תכשיטים המשמר לניקוי תכשיטים בסיום תהליך הייצור אך ניתן לנקות באמצעותו בצורה מקצועית גם לאחר הייצור, במיוחד לכלוכים שהצטברו במרווחים המזעריים שבין היהלומים.

שמרו היטב על טבעת האירוסין ככל שניתן והסירו אותה במצבים בהם היא עומדת בפני סכנת נפילה או נזק פוטנציאלי. כמובן שחשוב להשקיע מלכתחילה בקניית טבעת אירוסין איכותית בה היהלומים שובצו ביד אומן וחומר הגלם המתכתי הוא משובח כך שמראש נתוני הפתיחה של הטבעת הם בסטנדרט הגבוה ביותר.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה